Podręcznik nowicjusza  Weiter

 

Witaj nowicjuszu! Właśnie zaczynasz swoją przygodę z grą online MMORPG „Legenda: Wojna Smoków”. Ten mały podręcznik umożliwi Ci pierwszą orientację w świecie Feo.
Po pomyślnej rejestracji ockniesz się w jednej z dwóch wiosek. W której miejscowości rozpoczniesz swą wędrówkę, zależy od tego, jaką rasę wybrałeś przy rejestracji. Jeżeli zdecydowałeś się na rasę ludzi – trafisz do Kleswy, jeśli rasę magmarów – do Czernagu. Tam zostaniesz przywitany przez dowódcę osady -  dowódcę Korta lub  wodza Torgora, który poprosi cię o wsparcie w walce z wrogiem.

 

 

 

To początek Twojej drogi w świecie Feo.
Na początku gry otrzymasz specjalne błogosławieństwo, które na pewien czas ulepszy Twoje atrybuty:

 

 

 

Błogosławieństwo to znika po tygodniu lub osiągnięciu 2. poziomu. Poza tym Twoja postać otrzymuje "na wstępie" 5 srebrnych monet oraz możliwość nauczenia się pierwszego superciosu. Więcej na ten temat dowiesz się w Podręczniku superciosów.
Nie lekceważ napisanych kursywą informacji na chacie - zawierają one pomocne w grze wskazówki.
Pamiętaj, że obowiązuje cię regulamin gry. Jego naruszenie pociąga za sobą nieprzyjemne konsekwencje w postaci przekleństw, które ograniczają możliwości w grze.  O porządek w grze dba  Klan Strażników. Z zapytaniami dotyczącymi gry możesz zwracać się do mentorów. Rozpoznasz ich po znaku  obok nicku postaci. 

W świecie Feo istnieje wiele możliwości rozwoju postaci oraz mnóstwo zadań dla wojownika z krwi i kości.
 
Czekają cię między innymi polowania na liczne potwory, zamieszkujące Feo, oraz mnóstwo misji - specjalnych zadań zlecanych przez mieszkańców Feo. Zanurzasz się bowiem w fascynujący i niespokojny świat.

 

WALKA

 

Wykonując misje będziesz miał do czynienia z potworami oraz przedstawicielami wrogiej rasy. Bez znajomości technik walki nie zajdziesz daleko:

 

 

  • Po rozpoczęciu walki będziesz śledził jej przebieg w specjalnym oknie:

     

     

    Po lewej stronie walczy Twoja postać, po prawej stronie postać przeciwnika. Pośrodku ekranu znajduje się rysunek z trzema mieczami. Klikając jeden z nich, wybierasz jeden z trzech ciosów: w głowę (miecz na górze), korpus (miecz po środku) lub nogi (miecz na dole). Możesz też przyjąć postawę obronną (przycisk "blok" po lewej stronie), która zredukuje siłę ciosów przeciwnika o połowę. W tym wypadku zmniejszy się o połowę jednakże również siła twoich ciosów. Jeżeli czekasz na przeciwnika, zobaczysz następujący rysunek:

     

     

    Jeśli przebywasz na swoim kontynencie, raczej nie grożą Ci ataki ze strony przedstawicieli wrogiej rasy. Niebezpieczeństwo grozi tutaj przede wszystkim ze strony mniej lub bardziej agresywnych potworów. W wolnych walkach z przeciwną rasą możesz wszakże wziąć udział prawie wszędzie (za wyjątkiem dużych osad i miast).

     

  • Na początek możesz spróbować się w walce na arenie wybranej miejscowości lub miasta. W tym celu należy udać się na arenę, a następnie wybrać rodzaj walki, w której chcesz uczestniczyć.
  • Na arenie dostępne są następujące typy walk: walki 1x1, walki grupowe oraz walki chaotyczne.
      

     

    Podczas i po walce będą ci się wyświetlać następujące napisy i informacje:  
    Unik - postaci udało się uniknąć ciosu (prawdopodobieństwo uniku zależy od atrybutów postaci).
    Blok - postać blokuje cios (prawdopodobieństwo bloku zależy od atrybutów postaci)
    Krytyczny cios (czerwona liczba) - szczególnie mocny cios zadany przeciwnikowi (prawdopodobieństwo zależy od charakterystyki postaci).
    Czekaj na swoją kolej - w danej chwili Twój przeciwnik walczy z kimś innym.
    Porażka - przegrałeś walkę. Musisz udać się do najbliższej świątyni, aby się wskrzesić.
    Zwycięstwo
    - wygrałeś.

     

     

     

    Po walce wyświetli się tabela ze statystyką, pokazująca zadane przez Ciebie oraz innych uczestników walki obrażenia oraz ilość zdobytych w walce punktów doświadczenia.
    1. Walki 1x1 czyli pojedynki. Aby wziąć udział w pojedynku, musisz zgłosić się do walki i czekać, aż jakiś gracz przyjmie Twoje wyzwanie. Możesz także alternatywnie przyjąć istniejące już zgłoszenie.
    2. Walki grupowe: W przypadku walk grupowych możesz przyłączyć się do dowolnej grupy, o ile zostało już dokonane zgłoszenie i grupa nie zebrała jeszcze wymaganej liczby wojowników. Możesz również sam zgłosić chęć do walki grupowej.
    3. Walka chaotyczna: W wypadku tego typu walki chętni zbierają się w jedną grupę, która zostaje równomiernie podzielona na dwie grupy tuż przed rozpoczęciem walki.
Uwaga! Nie odpowiadając na ciosy cztery razy pod rząd przegrywasz walkę zgodnie z zasadą „timeoutu”.

 

 - Ten symbol pojawi się w tabeli ze statystyką w rubryce wojownika, który zadał w walce najpoważniejsze obrażenia i otrzymał w związku z tym jakiś wartościowy przedmiot, zgubiony przez potwora.

 

Na chacie głównym wyświetlają się podczas walki teksty, komentujące przebieg starcia oraz informujące o łupach:

 

 

Po walce będziesz miał kilka możliwości kontynuacji gry - w oknie ze statystyką zobaczysz następujące przyciski:

 

 

  • Do lokacji - przeniesie cię do lokacji, w której się aktualnie znajdujesz.
  • Do plecaka - szybki przegląd twojego plecaka.
  • Na polowanie - kontynuacja polowania na potwory.

 

MENU 

 

Twoje umiejętności rosną z poziomu na poziom. Na coraz wyższych poziomach możesz nabywać nowe zbroje, walczyć się z coraz większą ilością i z coraz silniejszymi przeciwnikami, uczyć się nowych superciosów, podejmować się trudniejszych misji i brać udział w wydarzeniach. Stopień zaawansowania na bieżącym poziomie pokazuje menu w lewym górnym rogu ekranu:

 

 

 

Zielony pasek pokazuje, ile musisz zdobyć doświadczenia, ażeby osiągnąć kolejny poziom.
Czerwony pasek pokazuje poziom życia. Jeżeli wynosi on mniej niż 30%, nie można Cię zaatakować. Niebieski pasek pokazuje poziom many czyli magicznej energii i zostaje aktywowany dopiero po osiągnięciu 11. poziomu.

Na prawo od tego menu znajduje się menu główne. Zawiera ono różne przyciski, prowadzące do dalszych przydatnych informacji. Mały czerwony krążek z białą strzałką oznacza, że dany przycisk zawiera "podpunkty".
Klikając na przykład przycisk „Lokacja”, wrócisz na ekran, przedstawiający lokację, w której się znajdujesz. Przycisk „Polowanie” prowadzi prosto – jak wskazuje na to jego nazwa – na polowanie. 
Jeśli klikniesz przycisk  „Walki”,  ukaże się spis wszystkich bieżących walk w danej lokacji.

 

 

PLECAK 


Przycisk "Plecak" zawiera inwentarz postaci. Po jego kliknięciu otwiera się nowe okno z podobizną Twojej postaci (ubranie, zbroja, przedmioty, aktualny poziom), które składa się z kilku zakładek.

 

 

 

W zakładce "Postać" znajdziesz następujące kieszenie:

Efekty: Tutaj składowane są specjalne środki stosowane w walkach, między innymi eliksiry, zwoje i inne przez Ciebie zakupione oraz otrzymane w nagrodę przejściowe efekty. 
Rzeczy: W tej kieszeni znajduje się uzbrojenie, narzędzia, amulety oraz inne przydatne przedmioty. 
Różne: W tej kieszeni przechowywane są różne przydatne przedmioty takie jak surowce, podręczniki i inne rzeczy, potrzebne do wykonania przeróżnych czynności. Można je sprzedać lub podarować innym graczom. 
Misje: Do tej kieszeni wędrują przedmioty, zdobyte w misjach oraz rzeczy przez znalezione, wywalczone lub otrzymane od jakiegoś mieszkańca świata Feo.
Prezenty: Tutaj znajdziesz prezenty od graczy.
 

 

Oprócz wyżej wymienionych kieszeni plecak zawiera informacje, dotyczące ciebie oraz twojej postaci:

 

 

 

Księga zaklęć: Tutaj znajdziesz - o ile nauczysz się zawodu czarodzieja - listę wyuczonych zaklęć.
Charakterystyka: Tutaj znajdziesz informacje o stanie swoich atrybutów. Są one podzielone na trzy grupy - właściwości ogólne, odnoszące się do walki oraz społeczne. W przypadku każdej właściwości podany jest poziom danej właściwości odnoszący się do Twojej postaci ("Własna"), zwiększenie tegoż poziomu poprzez zbroję ("Rzeczy") oraz suma obu tych poziomów.
Superciosy: Tutaj znajdziesz superciosy, których się nauczyłeś - ich nazwę, kolejność ciosów, z których supercios się składa oraz informację o ewentualnym dodatkowym efekcie danego superciosu (bonus). Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Ankieta: Tutaj możesz - jeśli chcesz - napisać coś o sobie i od siebie.
 

CHAT 

Jednym z ważniejszych elementów interfejsu jest chat. Chat w „Legendzie” składa się z kilku kanałów, którym przyporządkowane są wybrane wątki. Poruszaniu się po różnych chatach służą specjalne przyciski, znajdujące się nad spisem graczy w lokacji:

 

 

 

Na prawo od przycisku grupy umieszczone są przyciski wszystkich chatów (od lewej):


Chat, który przeglądasz, zaznaczony jest na czerwono, chat, do którego przesyłasz wiadomość, na żółto. Dezaktywowane chaty oznaczone są kolorem szarym.  Komunikując z innymi graczami, należy pamiętać o kulturze osobistej. Radzimy w związku z powyższym zapoznać się z netykietą chatu.

 


  1. Chat główny (otwarty)
  2. Chat handlowy
  3. Chat klanowy (tylko dla członków klanu)
  4. Chat grupy (tylko dla członków grupy)
  5. Chat napastników/raidu (tylko dla członków raidu)

 

©  Mail.Ru LLC. Published by MY.COM B.V. All rights reserved.
All trademarks are the property of their respective owners.
AGB | Datenschutzerklärung | Technischer Support